Author Topic: german experiences / deutsche Erfahrungen  (Read 946 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline nicmare

• Jr. Member
  • **
german experiences / deutsche Erfahrungen
« on: September 22, 2008, 01:38:12 PM »
Hi Guys,
I just want to tell you my experiences regarding the ps3irpro device.
I ordered it with usps delivery option on september 1st.
the delivery package arrived at the customs on 18th. i got the notification from the customs on 22th.
On same day (so today ;)) i picked up at the customs.
i dues all together one hour. because the man from the customs had to check out the definition of the delivered item.
at home i tryied to pair the blackbox with the ps3. but it didnt work. i didnt read the instruction that carefully. but after reading it twice i checked out how to install it ;).
attention! U need a usb cable with power supply. i just took my usb power charger from my iphone and a usb cabel i just have been owned. now it works fine! i just can recommend it.
the total price for device and delivery and customs is round about 100,00 Euro.

Hallo Leute,
Ich wollte euch nur kurz mitteilen was ich von dem Gerät halte.
Ich habe es am 1.9. bestellt.
Das Paket kam am 18.9. beim Zoll an. Die Benachrichtigung per post vom Zoll kam am 22.
Am selben tag habe ich es beim Zoll abgeholt.
Es hat etwas gedauert. ca. ne Stunde. Der Mann vom Zoll musste nämlich das Gerät thematisch deklarieren und war mit meiner Beschreibung etwas überfordert. HAt dann aber geklappt ("Zubehör für Videospielgerät"),
Zu Hause angekommen habe ich das Teil gleich angeschlossen und war schon leicht enttäuscht. Die Paarung mit der PS3 als BD Fernbedienung hat nicht auf Anhieb geklappt. Aber dann habe ich noch mal sorgfältig die Bedienungsanleitung (A4 Word ausdruck) gelesen und dann ging es! Ein Super Teil. FUnzt echt gut. Kann ich nur empfehen.
Achtung! Man brauch nen USB Kabel und ne Stromversorgung für das Teil. HAbe einfach den Stromusb-ADapter von meinem Iphone genommen und das klappt super!
Insgesamt hat mich der Spaß 100,00 Euro gekostet.